vrijdag 7 maart 2014

Terug naar DE Limburg


De zoon moest naar homeland Limburg, en het weer was goed begin maart, dus de fiets op!

Voor mijn verjaardag die nog moet komen, heb ik een Gilles Berthoud stuurtas gevraagd (en al zelf gekocht, want hoe moet mijn vrouw daaraan beginnen?). Die maakt de Libéria weer een stuk meer afgewerkt. Er kan meer in, en ze is waterdicht.

Eerste halte in Westmeerbeek, waar ik een éclaire en een mattentaartje eet op de trappen van de kerk. Niet uit overtuiging, maar uit windbescherming. Toen ik vertrok, lag er nog rijm over de velden. In de zon en uit de wind is het best aangenaam trapzitten.

Bijschrift toevoegen
 De abdij van Averbode ligt op de route, en is altijd een mooie stopplaats iets meer dan halverwege. Ik heb daar altijd het gevoel dat ik per ongeluk een sprong naar een ver buitenland heb gemaakt. Echt wel een magische plek. Jammer genoeg rij je meteen de dennenbossen in als je buitenkomt.




Aangekomen in Genk staan er 111 km op de teller. Geen zadelpijn, geen nekpijn, geen stramme polsen. Fantastische fiets, ik blijf het herhalen. Er moet toch al heel wat langskomen voordat deze overtroffen wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten